Kylig morgon i Berlin

Sådär, då var jag här igen, i mitt älskade Berlin! Nåja, staden har väl inte visat sig från sin bästa sida med en tågstation utan värme och ute är det runt 15 minusgrader, men ändå, det är ju ändå Berlin. Nu sitter jag och dricker kaffe som kallnat på ett café och väntar på att Martin ska vakna så jag kan lämna hälften av mitt enorma bagage. Det där om att man inte behövde så mycket försvann visst i packningsivern igår. Som tur är körde syster ner mig till stationen och väl ombord med packningen utspridd lite överallt i vagnen kunde jag slappna av och äta mina pannkakor, för pannkakor äter man alltid när man åker tåg!

Måndagen avslutades med ett intervallpass i Arenan, det sämsta på hela hösten. Jag vet att det inte spelar någon roll såhär års, men det var ändå jobbigt för psyket, jag vill ju hinna med snabbisarna nere i Berlin. Hur som helst kommer jag att sakna träningskompisarna i LiU. Den gruppen, med Peter Holgersson som coach, har gett mig så sjukt mycket senaste året!

Igår mellan städning (tack syrran för att du hjälpte till), packning och utläsning av bok hann jag med min kära Eksundsrunda på 15 km. Dock finns det ett litet aber, jag känner mig lite överansträngd i vänster smalben. Blir ingen löpning idag så jag hoppas det känns bättre imorgon. Smörjer med lite voltaren och så kan det kanske vara idé att börja använda mina nya skor istället för att pressa ur det sista från de gamla i Kenyas röda sand. Angående städning så slapp man tvätta fönstren, för sånt gör man tydligen inte när det är minusgrader. Vet inte varför, men tyckte det lät som en väldigt bra synpunkt:-)

Nu har klockan hunnit bli 08.00 och jag ska börja röra på mig. Innan flyget går vid 17.40 ska jag äta lunch med kassören i SCC-Berlin, löparklubben, och så tänkte jag åka till arbetsförmedlingen. Det är spännande att inte veta vad man ska jobba med närmsta halvåret, och jag är öppen för alla förslag. Fast jag har nog ännu inte riktigt fattat att jag inte ska tillbaka till JB efter lovet!

Men jag har redan börjat slappna av efter all stress den senaste tiden, och nu ska jag se till att njuta av mitt halvår:-)


Kommentarer
Postat av: Mia

KRAMAR!

2010-12-29 @ 08:27:37
Postat av: Sirpa Felhendler

Ja lycka till nu i Kenya. Hoppas du hittar uppkoppling där, så vi får lite rapporter här hemma i kylan och snökaoset... Kram

2010-12-29 @ 13:14:02
URL: http://sirpaspringerigen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0