Slut på julen

Har haft en mysig jul i Blacka hemma hos bror och hans familj. Roligt att få leka massor med Isa nu innan man ska åka, tur att det finns skype så hon inte glömmer bort mig.
På julafton blev det ett långdistanspass och tanken var att springa ner till Glan via Jeriko, men eftersom det inte fanns någon stig och jag inte kände för snöpuls fick det bli en sväng till Mårn och Brogetorp. Känner att jag är lite överansträngd i vänster smalben så det får bli vila imorn och övermorgon. Tänkte vara lite smart för en gångs skull, men vila är nog det svåraste med träning tycker jag...
Igår hjälpte jag pappa att lägga golv i deras nya hus i Vånga, det var hur fint som helst, där kommer de att trivas jättebra. Blir perfekt att springa de 28 kilometrarna dit i sommar och sen bada i Horken.
På kvällen hade jag lite fest, spelade syrrans julklappsspel och gick ned till Munken och Harrys, träffade massa roligt folk, och sedan gick vi och uppenbarligen hela stan till Mc Donalds.

Idag efter att ha varit nere på rean med syrran har jag börjat packa ihop min lägenhet i kartonger. Eller ja, delar av den, för jag har sådan tur att hon som ska hyra av mig vill låna i princip allt. Först nu jag har börjat förstå att jag faktikskt åker iväg i ett halvår. Hur packar man för så lång tid? Som tur var åker jag tåg så jag kan ta med mycket, men det är ändå fascinerande hur lite saker man behöver för att klara sig.

Snart dags för veckan söndagsfilm - Fish tank!

Kommentarer
Postat av: Hilda

Ta inte med dig för mycket. Du vill väl ha en ursäkt för att kunna shoppa ordentligt i Berlin!

2010-12-27 @ 17:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0